Services Marketing

Service industries dominate the economy of most nations. Indeed, more than three quarters of new employment around the world is in the Service sector (41% GDP Việt Nam in 2017, source WorldBank Dec 2018) in areas such as Retail, Finance & Banking, F&B, Tourism, Education & Training, Telecommunication… This course examines key concepts, tools and models that underpin service success. The topics covered in the course include distinctive nature of services, the importance of building relationship with customers and personalized customer experiences, designing and operating successful services, and managing services for sustainability.

At the end of this course, you will be able to:

  • Comprehend distinctive aspects of Services Marketing and its differences with Goods, Product Marketing
  • Gain insight of Service Quality concept and why customer experience is so vital in Service
  • Understand some Services Marketing conceptual frameworks and its application (3Cs, STP, CRM, Pricing strategy/ Pricing tripod of Service…)
  • Manage relationship and build loyalty with customers via personalized customer experience
  • Exercise Services Marketing Mix 7Ps of underpinning the design, planning and implementation of services marketing plan and strategies

– Those who are working in Service sector across functions (Marketing, Operation, Human resource…) at all levels

– Those who are heading for career in the Service sector.

– Start - ups in Service sector

  • Introduction to Services Marketing
  • Consumer behavior in a Services Context
  • Positioning Services in competitive markets

  • Developing Service products and brands
  • Distributing Services through physical and electronic channels
  • Setting prices and implementing revenue management
  • Promoting Services and educating customers

  • Designing Service processes
  • Balancing demand and capacity
  • Crafting the service environment
  • Managing people for Service advantage

  • Managing relationship and building loyalty
  • Complaint handling and Service recovery
  • Improving Service quality and productivity
  • Building a world class Service organization

  • 8,000,000 VNĐ/8 sections
  • Start on: 24 Jun, 2019 every Mon, Wed, Fri, Sat evening (6pm – 9pm)

50A Truong Quoc Dung, W.10, Phu Nhuan Dist., HCMC

Ratings & Reviews

4.4 (4)
1. Quality of course literature, content and handout materials
4.5 / 5
2. Quality of coaches/experts
4.8 / 5
3. Quality of overall Grey Cells services including staff and other administrative supports
4.3 / 5
4. Quality of classroom and other learning facilities
4.0 / 5
5. The course is worth value for money
4.5 / 5
Phạm Xuân Hiền
Vietnamese German university

(4.0)

The course is exemtrely helpful for those who have experience but not the professional knowledge in the service marketing field. I aslo love a trainner, Mrs. Ngoc, she is very friendly and supportive.

Thao Anh

(4.6)

Khóa học mang lại giá trị về những kiến thức rất bổ ích cho tôi trong công việc. Giảng viên nhiệt tình và nhiều kinh nghiệm. Mỗi bài giảng đều có những ví dụ thực tế đều rất dễ hiểu và áp dụng. Hy vọng Grey Cells sẽ tiếp tục mở những khóa học như vậy. Cảm ơn

Thảo Vân
HITTA Co.

(4.2)

Tôi xin chia sẻ về trải nghiệm, sau khi tham gia khóa học Marketing Services tại Grey Cell: - Môi trường học tập năng động, sôi nổi với sự tham gia của nhiều các bạn trẻ đến từ nhiều lĩnh vực khác nhau, vì vậy sau khi học tôi tin rằng bản thân sẽ có cái nhìn tổng quát và đa chiều về MKS. - Nội dung khóa học được truyền tải đâỳ đủ kiến thức kết hợp với bài tập cụ thể áp dụng ngay sau khi học lý thuyết, giúp tôi có thể thảo luận cùng với bạn bè và giảng viên tại lớp học. - Giảng viên giàu kinh nghiệm, nhiệt tình giảng dạy và nhanh chóng giải quyết những thắc mắc của mọi học viên ngay tại lớp. Hy vọng trong thời gian sắp tới Grey Cell sẽ tiếp tục phát triển và đưa ra nhiều khóa học thú vị hơn nữa

Nguyễn Minh Tuấn

(4.8)

Khóa học Service Marketing đã cung cấp cho mình rất nhiều kiến thức về nền tảng cũng như trọng tâm trong việc xây dựng giá trị marketing cho các ngành Dịch vụ. Lượng kiến thức được đưa vào bài giảng đã giúp cho mình có một cách nhìn trực quan hơn về những cốt yếu căn bản trong việc vận hành và phát triển ngành Dịch vụ. Phương pháp dạy của Chị Ngọc rất gần gũi, quan tâm và luôn cạn kẽ trong việc giải thích, làm rõ được vấn đề cho các bạn trong lớp. Tóm lại, một lớp học tuyệt vời cho các bạn muốn nâng cao và phát triển cho Dịch vụ của mình.

Number of sessions:8

Schedule:Mon, Wed, Fri, Sat (6pm – 9pm)

Fee:8,000,000 VNĐ/ 8 sections

Start on 24/06/2019
ENROLL
Contact us 0354 993 991